mandag den 6. oktober 2008

Til: Familien

Kæreste familie i Danmark!
Dette er min blog - og i troede email var high-tec!
Her oploader jeg engang imellem nye billeder, små stykker tekst, videoklip.. Hvad jeg nu får fumlet med i løbet af dagene. Jeg besvarer kommentarer og opdaterer jævnligt, og det er en utroligt let måde for mig at få billeder og beskeder omkring på. Så hvis i vil tjekke ind her jævnligt, er det en praktisk måde at se hvad der sker med mig herovre i det store, dejlige Canada :) God fornøjelse :)

XXX
AnnePande


Jeg er ved at tage kørekort her i Canada, og i torsdags fik vi vores "learner's permit". Det er et kørekort som man kan få fra man er 15, og det tillader én at styre bilen, så længe der er en supervising driver i passagersædet.. ret sejt :) Kørekort-undervisningen er gratis og foregår i skoletiden - jeg har mine timer hver tirsdag og torsdag i spisefrikvarteret - så et æble og lidt vand/diet coke er at foretrækker at huske!
Stakken af papirer på bordet er fra matematik-timen.. jeps, mange lektier/noter!

Forresten, i torsdags havde vi også vision-test - jeg scorede en 20/20 på mine wonder-eyes :)

Byen jeg bor i, Yorkton, er meget amerikansk og.. bondsk.
Men jeg er efterhånden begyndt at kunne lide den og finder den ligefrem
(gisp) charmerende, med de små kvarterer af hvide træhuse og mange
klamme små amerikanske fastfood joints.. meget sødt på en ny måde (:
Normalt tager jeg skolebussen hjem fra skole, men nogen dage bliver
jeg og hænger ud med venner, og tager med Maralee (min værtsmor)
hjem når hun har hentet Hannah (min værts-lillesøster) fra danseundervisning i byen..

Hannah tog dette billeder - meget sødt (:
Det er fra i fredags, da vi var på vej ind i bilen for at køre ud til sommerhuset,
hvor vi tilbragte weekenden - så hyggeligt og rart at komme lidt væk fra.. tjaeh..
gården og markerne! Haha :)


Hannah og jeg på gulvtæppet i sommerhuset - hele huset er i en
meget amerikansk country-agtig stil, meget hjemligt og hyggeligt (:
Vi havde ild i pejsen og varmede vores efterårsfrosne tæer, mens
vi snakkede og drak te...


Lørdag og søndag arbejdede vi hårdt i haven med at skrabe blade sammen
og tænde ild til dem.. jeg havde helt ondt af alle de marie-høns, der ellers troede de
nedfaldne blade var ideelle vinterhjem!

Jeg ringede hjem til Danmark søndag morgen fra mønt-telefonen
i skoven - den egentlige grund var, at jeg lige ville se om jeg kunne
få fat i Malene inden hun tog til Paris - men no such luck.
Så ringede jeg hjem til villavej, men ingen svarede.
Jeg ringede til Kimie, Cindy, Ak, Malene, Meldgaard og Magnus.
Kimie svarede! Jeg var lige ved at tude - det var så fedt at høre
hendes stemme, snakke med hende, og fortælle hende lige
hvad jeg følte og hvordan jeg havde det - og høre om hendes liv
på Djævleøen.. Skønt, skønt!
Magnus svarede også - med det sædvanlige "Anne, hvem?"
seriøst, Magnus, næste gang du siger det ligger jeg bare røret
på igen! Men nej, hvor var det lækkert lige at tale med min Magnus,
og høre om efterskolen og det lykkelige liv på Fyn.. Danmark
består, også selvom jeg ikke er der.. Rart at vide (: Magnus,
det er underligt for mig at du slet ikke kan forestille mig stå
i en efterårs-gul-og-orange Canadisk skov og tale i en mønttelefon
- så billedet her hvor jeg smiler smørret med søndags-uglet hår
er tilegnet dig (: nu skal du bare forestille dig skoven bag mig! :b
Men til resten af vennerne som ikke tog telefonen eller kom i tlf. forbindelse;
Savner jer allesammen! Kys og kram til mine højt-elskede venner!

Lige en ekstra ting - jeg blir stadig overrasket hver dag over nye ting,
hvilket kun er fedt. I dag var det en ting i huset der like fangede mit
blik - Hannah's lille "My Jesus Pocketbook of Nursery Rhymes"
Det er bare en håndfuld engelske børnerim, som alle er små-moderede
så ordet "Jesus" er kringlet ind i teksten.. Ret underholdene (:

Og til sidst - sådan her ser jeg ud LIGE NU, som jeg skriver dette!
Jeg er træt og det har været en lang dag i skolen. Mit hår var oppe
i to franske fletninger i panden, og resten i en knold i nakken. Jeg
så meget fin og alpe-Heide-tysk ud - fik jeg at vide i skolen (:

Det var alt herfra - hvis ikke I lige føler trang til at lægge en kommentar,
så smid en mail og jeg svarer tilbage a.s.a.p (snarest muligt).

Canadiske kram og danske kys!

2 kommentarer:

Magnus sagde ...

Smørret smil og søndagshår? Du for lækker! :)

Lasse Nord sagde ...

OMG!
That is like sooo fetch Anne.
Love all the pictures, and lovely with some fabulous news fra canada. BTW are the mable sirup greater than here? i mean... would you bring one hell load of sirup home to moi? thanks.

TTYL, (lyder SÅ godt når man siger det på engelsk og rigtig fast! tee tee waii elle)
Love L