lørdag den 20. september 2008

Mere fra den 18/09


ALTSÅ.. den 18/09 var jo, udover Ak's fødselsdag, også en skoledag... Hvilket betød, oh ve, oh skræk, en tur i skolebussen til Sacred Heart High School. Men jeg havde en virkelig dejlig dag, på trods af at jeg savnede Ak, vennerne i Skanderborg (og Gørlev!) og min moar og far rigtigt meget. Inspireret af dette, tog jeg nogen billeder for at beskrive en typisk mig-i-Canada-dag.



Jeg står op og gør mig klar. Jeg har ofte tid til overs til at tjekke mail, rydde op på værelset eller tage lidt billeder af mig selv hvis jeg er i humør til det. I dag tog jeg ekstra festligt tøj på i anledningen, og tilføjede lige en halskæde med mit sølvhjerte med indgravering (gave fra Ak!) og mit lille løve-vedhæng fra Malene og Meldgaard..
Supermanden er fra Ak, og jeg fandt ud af at Superman, den originale
tegneserie fra 1932, er skabt af den canadiske kunstner Joe Shuster. Coincidence?
Nogen morgener ser således ud, og det er simpelthen SÅ fantastisk
inspirerende at tage et øjeblik og bare stå og glo.. Så smukt, så smukt.

Jeg får stadig en følelse af lettelse i kroppen når skolebussen
endelig dukker op - jeg har ikke misset den endnu, men én gang
skal jo være den første.. Det er den kæreste lille gule amerikaniserede
bus, og jeg har det lidt som at være med i en film når jeg stiger ombord :)

Jeg tager dagligt skolebussen med Blaze, denne herlige
dreng, som dog ikke går på min skole.. Nogengange er
tøsepigen Kimberly også på, men oftest ikke.. Begge nogen
dejlige trunter, god underholdning og godt alternativ til min iPod
og et stykke distraherende litteratur :b




Hvis jeg sku nævne alle de herlige mennesker der er på min skole,
skulle jeg nok oprette en extra blog.. Så her er bare nogen af de dejligste,
nogen af favoritterne, som jeg tilfældigvis lige fik billeder af :)
- billed 1) Sena the Swiss exchange student og mig, billed 2) spiser
frokost foran Jesus statuen i the commons område (er Kati, den lille
søde pige i forgrunden, ikke bare kæææer?!), 3) Kati på arbejde i Dairy
Queen, 4) leger med fingre-dukker over frokost, 5) Jacqueline skriver
"Kæreste" på sin hånd :b



Når jeg kommer hjem fra skole er klokken typisk omkring
halv fem.. Så jeg siger hej til udendørshunden Savannah og
går ind i huset og ind på værelset og laver lektier - der er virkeligt
mange lektier her!! Snart efter kommer værtsmor Maralee
og værtssøs Hannah hjem, og aftensmaden bliver lavet og spist.
Senere endnu kommer værtsfar Lloyd, og vi ser alle fire tv eller
snakker, indtil det er sengetid. Undtagen de dage hvor jeg har
musical om aftenen, ser hverdagen pretty much således ud :)

XOXO

Ingen kommentarer: